Wednesday, October 19, 2016

Formalności (c.d.)

Już bez uwag ogólnych i dygresji przedstawiamy chronologiczną listę kroków, które pozwoliły nam rozpocząć budowę domu:
  1. Kupno działki 56/15.
  2. Kupno projekty Karmalita Modern.
  3. Rozpoczęcie, przy asyście zatrudnionego architekta, procesu wprowadzania zmian do zakupionego projektu.
  4. Zakup mapy do celów projektowych dla działki 56/15.
  5. Zlecenie geotechnicznego zbadania gruntów dla działki 56/15.
  6. Kupno działki 56/16.
  7. Wymiana projektu Karmalita Modern na projekt Karmalita Gold (odbicie lustrzane).
  8. Zakup mapy do celów projektowych dla połączonych 56/15 i 56/16.
  9. Wystąpienie do przedsiębiorstw: wodno-kanalizacyjnego, energetycznego i gazowego o określenie warunków przyłączy mediów będących w gestii tych urzędów.
  10. Uzyskanie warunków w/w przyłączy.
  11. Dokończenie procesu wprowadzania zmian do projektu Karmalita Gold. Wyniki tych badań zostały przedstawione we wpisach Karmelita LTK 2.0. Parter i Karmelita LTK 2.0. Poddasze.
  12. Zlecenie firmie projektowej dokonania zmian konstrukcyjnych umożliwiających realizację modyfikacji oryginalnego projektu oraz przeprowadzenie obliczeń wytrzymałościowych dla elementów, dla których obliczenia oryginalne, na skutek zmian, zostały zdeaktualizowane.
  13. Podjęcie decyzji o posadowieniu budynku na działce i zlecenie architektowi naniesienie tej lokalizacji na mapę do celów projektowych dla połączonych działek 56/15 i 56/16. Fragment mapy przedstawiający usytuowanie domu na działce zamieściliśmy na końcu tego wpisu.
  14. Zlecenie architektowi naniesienie uzgodnionych zmian w dokumentacji oryginalnej (4 identyczne kopie) dla projektu Karmalita Gold. 
  15. Zlecenie architektowi napisanie wniosku, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, o zezwolenie na budowę. W uzasadnieniu wykorzystano dokumenty i opracowania uzyskane w wyniku niektórych z akcji opisanych w punktach 1, 5, 6, 8, 10, 12, 13 i 14, 
  16. Złożenie w Wydziale Architektury i Urbanistyki przy Urzędzie Miejskim wniosku o pozwolenie na budowę domu, wraz z załącznikami wykorzystanymi w jego uzasadnieniu.
  17. Uzyskanie pozwolenia na budowę. Pozwolenie uprawomocniło się 26.9.2016.
  18. Odebranie z urzędu miejskiego 2 z 4 kopii dokumentacji (uzasadnienie wniosku, łącznie z mapą z posadowionym na niej domem, zmodyfikowany projekt domu oraz opracowania geotechniczne i konstruktorskie).
  19. Zatrudnienie kierownika budowy.
  20. Uzyskanie od kierownika budowy oświadczań wymaganych do zarejestrowania dziennika budowy.
  21. Zakup dziennika budowy i zarejstrowanie go w biurze Zespołu Obsługi Mieszkańców przy Urzędzie Miejskim.
  22. Złożenie w Inspektoracie Nadzoru Budowlanego zawiadomienia o rozpoczęciu budowy 3.10.2016.
Dziennik budowy jest gotową książką formatu A4, z nadrukowanymi odpowiednimi rubrykami, w które osoby upoważnione (na ogół jest to kierownik budowy) wpisują krótkie oświadczenia dokumentujące przebieg budowy. Jeżeli kolejny etap budowy był zgodny z projektem i został zrealizowany z zachowaniem kryteriów sztuki budowlanej, dotyczący go wpis stanowi oficjalne potwierdzenie tego faktu. Jeżeli natomiast na danym etapie nie spełniono któregoś z tych wymogów, wpis powinien zawierać charakterystykę popełnionych błędów i wskazać sposoby ich naprawienia. 

Dziennik budowy jest dokumentem urzędowym. Każda jego ponumerowana strona jest zaopatrzona w pieczątkę wydającego go urzędu. Stanowi wymagany załącznik do zawiadomienia o zakończeniu budowy, które składa się w Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.

Posadowienie domu na połączonych działkach

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.